Unsitte auf Schweizerdeutsch antworten?!

Für alles, was nicht in die anderen Foren passt...

Moderator: conny85

Antworten
Chäswürstli
Senior Member

Re: Unsitte auf Schweizerdeutsch antworten?!

Beitrag von Chäswürstli »

Aline hat geschrieben:Ich ha nie gseit mer verlernts... Ich find mer sött chöne schribe (vorallem im Private) wie mer will und es cha nöd sii dases im SWISSMOM Forum heisst mer sötti MÜESE Schriftdütsch schriebe
Wo hast du denn gelesen dass man Schriftdeutsch schreiben muss?!
Ich selber habe es als Bitte formuliert, zwingen dazu kann man niemanden.

Aber Mira hat schon Recht, alle die Buuredütsch schreiben sind 'Frischlinge'hier drin.

Bea1005
Newbie

Beitrag von Bea1005 »

Und das es dir nicht passt dass hier viele schreiben wie ihnen der Schnabel gewachsen ist.. Mundart in der Schweiz ist unsere Muttersprache....

melabohne
Newbie

Beitrag von melabohne »

@mira: was genau soll das heissen, dass (fast) alle, WELCHE in diesem thread für mundart plädieren sich nach dem 1.11.14 registriert haben?

ich finde es schön wenn mal so emotionale theme wie schwangerschaft, ängste, geburt und kinder in der eigenem muttersprache schreiben kann.
bei meiner ersten schwangerschaft hatte ich regelmässig im babycenter forum mitgelesen (damals noch als schweizer version), auf mundart und die "deutsche" version war mir nicht sympathisch.
ich wechsle auch in meinen kommentaren zwischen muttersprache und schriftdeutsch, je nach emotion.
ich finde es schade dies hier so aufzubauschen...

Chäswürstli
Senior Member

melabohne hat geschrieben:@mira: was genau soll das heissen, dass (fast) alle, WELCHE in diesem thread für mundart plädieren sich nach dem 1.11.14 registriert haben?

ich finde es schön wenn mal so emotionale theme wie schwangerschaft, ängste, geburt und kinder in der eigenem muttersprache schreiben kann.
bei meiner ersten schwangerschaft hatte ich regelmässig im babycenter forum mitgelesen (damals noch als schweizer version), auf mundart und die "deutsche" version war mir nicht sympathisch.
ich wechsle auch in meinen kommentaren zwischen muttersprache und schriftdeutsch, je nach emotion.
ich finde es schade dies hier so aufzubauschen...
hihi...vielleicht hätte das Thema besser in die heissen Thrmen gepasst ;0)
Wenn du dich durchs Thema klickst sind praktisch alle die hier für CH-Deutsch plädieren relativ frisch hier registriert.

Mira
Senior Member

Beitrag von Mira »

Bea1005 hat geschrieben:Und das es dir nicht passt dass hier viele schreiben wie ihnen der Schnabel gewachsen ist.. Mundart in der Schweiz ist unsere Muttersprache....
Nein, nicht viele. Nur die neu registrierten. Versetz dich doch mal in unsere Lage: das Forum gibt es seit längerem, seit längerem gibt es ungeschriebene Regeln, Gewohnheitsrecht quasi. Jetzt kommen ein paar Neue und wollen dir altem Hasen erzählen, wie SMom zu funktionieren hat und dass du hier eine neue Gangart zu akzeptieren hast, die es früher nicht gab. Glaub mir, dir ginge es an unserer Stelle auch nicht anders.
Zuletzt geändert von Mira am Fr 20. Mär 2015, 22:26, insgesamt 1-mal geändert.
Sohnemann (07/2009), Mäitschi (06/2012)

Aline
Junior Member

Beitrag von Aline »

Buuredütsch... [-] find du übertriebsches und es hät öper da ine gschriebe mer sölis eso festlegge das mer mues schriftdütsch schribe... Ihr händ doch en knall... Mached oder schriebed wien ihr wänd... Ich machs wiiter uf Züridütsch und wenns der nöd passt denn lises nöd... Euses Buuredütsch [-]

Tanja84
Junior Member

Beitrag von Tanja84 »

Dan sind wir halt alle frischlinge [-][-][-] tut mir schrecklich leid das ich erst im 2014 mit 30j Mutter worden bin! Läck chume langsam echt is stuhe wie da argumentiert wird! Facts ich bi Schwiizerin und schriebe ineme Schwiizer Forum mit minere "Muettersprach" und das isch Züridütsch und nicht "Schriftsprache"

Steffi78
Newbie

Beitrag von Steffi78 »

Die Schriftsprache in der deutschen Schweiz ist Hochdeutsch - Zeitungen, Zeitschriften und die meisten Bücher sind Hochdeutsch geschrieben. Dies, um bei den ganzen wundervollen und einzigartigen Dialekten einen gemeinsamen Nenner zu finden. Es ist die erste Sprache, die Kinder in der Schule hier lernen. GERADE bei so wichtigen Themen, die hier besprochen werden, fände ich es richtig dies auf Schriftdeutsch/Hochdeutsch zu tun, um eine grösstmögliche Partizipation zu erreichen und Missverständnissen vorzubeugen.

Aline
Junior Member

Beitrag von Aline »

@tanja84 genau, du triffsch de Nagel uf de Chopf

Mira
Senior Member

Beitrag von Mira »

Tanja84 hat geschrieben:tut mir schrecklich leid das ich erst im 2014 mit 30j Mutter worden bin!
Das muss dir doch nicht leid tun. Es wär einfach nett, wenn du dich an die Kultur anpasst, die im Forum schon vorhanden ist. Integration nett sich das.
Sohnemann (07/2009), Mäitschi (06/2012)

Steffi78
Newbie

Beitrag von Steffi78 »

Ups - das hab nicht ich 3x gepostet [-]

Chäswürstli
Senior Member

Aline hat geschrieben:Buuredütsch... [-] find du übertriebsches und es hät öper da ine gschriebe mer sölis eso festlegge das mer mues schriftdütsch schribe... Ihr händ doch en knall... Mached oder schriebed wien ihr wänd... Ich machs wiiter uf Züridütsch und wenns der nöd passt denn lises nöd... Euses Buuredütsch [Tapatalk-Smilie wird nicht angezeigt]
Hat hier jemand der Hochdeutsch schreibt einen Schweizerdeutschschreibenden beleidigt?
Zuletzt geändert von Chäswürstli am Fr 20. Mär 2015, 22:37, insgesamt 1-mal geändert.

Aline
Junior Member

Beitrag von Aline »

Wieso, will ich find das ihr en knall händ...? Buuredütsch isch für mich au e beleidigung und das isch ja vo dir cho oder?

Tanja84
Junior Member

Beitrag von Tanja84 »

Aha integration isch das au wenn de grosteil Dütsche nach Jahre i de Schwiiz immer na lieber Hochdütsch redet und kei luscht uf muundart hend? Genau das het doch jetzt die Disskusion usglöst!!! Ich gang ja au nöd uf München und ha sgfühl chäm mit Züridütsch wit! Leben und leben lassen.....?!

Aline
Junior Member

Beitrag von Aline »

Mer söll de "neuling" au e changse ge und nöd eifach stur vo ihne verlange das die sich azpasse händ... Darum hani wiiter obe gschriebe jede söll doch so schribe wie er will und wenn du denn findsch mis züridütsch isch es buuredütsch denn häsch du dich i de wortwahl vergriffe

Chäswürstli
Senior Member

Aline hat geschrieben:Wieso, will ich find das ihr en knall händ...? Buuredütsch isch für mich au e beleidigung und das isch ja vo dir cho oder?
Vielleicht solltest du erstmal Benimmregeln lernen. Schreib mir bitte wo ich jemanden beleidigt habe?
Du fühlst dich betroffen weil du in Mundart schreibst. Leg dir ein etwas dickeres Fell zu, ich kann dir versichern das braucht es ab und zu hier drin.

Chäswürstli
Senior Member

Aline hat geschrieben:Mer söll de "neuling" au e changse ge und nöd eifach stur vo ihne verlange das die sich azpasse händ... Darum hani wiiter obe gschriebe jede söll doch so schribe wie er will und wenn du denn findsch mis züridütsch isch es buuredütsch denn häsch du dich i de wortwahl vergriffe
Jetzt wirst du lächerlich..Auch als Zürcherin sprichst du umgangssprachlich Buredütsch.

Aline
Junior Member

Beitrag von Aline »

Ich find wenn du seisch mir reded buuredütsch isch das e beleidigung für euses Mundart... Aber anschienend findsch du das nöd vowäge benimmregle
Ich glaubi jedi wo mundart schribt gseht das als beleidigung

Chäswürstli
Senior Member

Aline hat geschrieben:Ich find wenn du seisch mir reded buuredütsch isch das e beleidigung für euses Mundart... Aber anschienend findsch du das nöd vowäge benimmregle
Ich glaubi jedi wo mundart schribt gseht das als beleidigung
Nur komisch dass di die einzige bist die Beleidigend wurde?!
Nun, in meinem Dialekt ist Buredütsch auf keinster Weise eine Beleidigung. Siehst du, wie verschieden man in Schweizerdeutsch einen Text intepretieren kann? In meinem Dialekt sind 'Gränne'und 'Goof' eine Beleidigung während dies bei den Bernern normale Ausdrücke sind.

Aline
Junior Member

Beitrag von Aline »

Ja da häsch du absolut rächt... Das isch eso
Für mich isches e beleidigung
Für mich isches aber au e beleidigung wenn mir früener öper goof gseit hät... Oder wenn öper mim chline goof seit... Will mers bi eus vorallem kännt als saugoofe und darum das als negativ intepretiert
Wieso, ich ha dich ja persöndlich nöd agriffe sondern das ganze... Ich finds krass mit was argumentiert worde isch und trurig dases so es riise ding drus ge hät
Darum hani gschriebe IHR

Antworten